Promieniowanie

Temat: Warszawa Centralna - kolejowa wizytówka Polski


----- Original Message -----
From: Krzysztof Wieczór <wiecz@go2.pl
To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
Sent: Monday, September 11, 2000 4:38 PM
Subject: Re: Warszawa Centralna - kolejowa wizytówka Polski

Arek Margraf napisał(a) w wiadomooci:


<39BC80F9.698C9@breitenbach.pl...

| Dlaczego "najważniejszy dworzec w Polsce" ???????

Czy sie to komu podoba, czy nie, to Warszawa jest stolica Polski.
A tak na marginesie, który dworzec w Polsce odprawia wiecej pociagów od
Water Closeta ?


Czy masz na mysli obecny, czy poprzednie rozklady jazdy. Przyjrzyj sie ze
Centralny wcale nie odprawia tak duzo pociagów.
Pozdr.
Pawel


Źródło: topranking.pl/1572/warszawa,centralna,kolejowa,wizytowka,polski.php


Temat: Nauczycieli, profesorow.. + pare plyt przy okazji
Wazelinuje. Ze istnieja jeszcze tacy, ktorzy potrafia u ucznia wzbudzic
niepohamowana milosc do wykladanego przedmiotu :) Zaciekawic, sprawic, ze bedzie
sie chcialo (samemu dla siebie) byc coraz lepszym i starac sie na wlasna reke. A
w chwilach zwatpienia i rezygnacji, gdy juz ma sie ochote rzucic wszystko w
diably, mysl o takim belfrze potrafi sprawic, ze jednak sie wezmiemy do roboty.

Powinno tak byc zawsze, tylko takie osoby powinny uczyc, jednak.. jest ich
mniejszosc. I wlasnie dlatego trza ich docenic :-)

A przy okazji wazelinuje jeszcze zbiorczo:

Virgila Donati za 'Just Add Water' - mozna sie zasluchiwac; jest przestrzen, nie
ma nudy - lubie czasem nie nadazac za tym, co sie w tej muzyce dzieje.. ;)

Jascha Liebiermann Trio za 'Rememberance of Kazimierz'
- stara plytka, przesycona wbrew tytulowi nie tylko kazimierzowym klimatem.
Szalencze skrzypce; stanowiacy solidna podstawe kontrabas; subtelnie dobrana
reszta.
No i w moim przypadku jeszcze sympatia do kontrabasisty.. :)

A Perfect Circle - 'Thirteenth Step' i Monster Magnet - 'Monolithic Baby'
- dwie plytki dla czystej przyjemnosci i relaksu.

John Coltrane 'Blue Train'
- bo sie chce do tego albumu wracac :)

To moj staly rozklad jazdy od ostatnich 2-3 tygodni, choc mieszanka wysoce
dziwna. Nie moge sie uwolnic. :)

Parhain terveisin!


Źródło: topranking.pl/1752/nauczycieli,profesorow,pare,plyt,przy,okazji.php


Temat: Kto ma AXN, niech ogląda dzisiaj LOST o 21:05 !!!
Program
czy ktoś mógłby mi podrzucić rozkład jazdy "Lost" na TVN?
W dodatku tv do GW nie ma tego programu, na telegazecie miałam, że w pn 32.01
zaczyna się o 22:00 a zaczął się około 22:25. Niby w czwartek ma być o 20:00,
ale im nie wierzę.
A może są tu wielbiciele "Water rats"? :)


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14,19737033,19737033,Kto_ma_AXN_niech_oglada_dzisiaj_LOST_o_21_05_.html


Temat: Juz jest Polskie Radio w Londynie!!!
Gość portalu: sluchacz napisał(a):

> Polskie Radio Londyn - zajefajne polskie radyjko w Londynie - grają dla
> Polonii na całym świecie - dzwonią ludzie z Niemiec,Holandii,Irlandii

To caly swiat? Hm, jak sie wyrwalo z Belchatowa, to pewnie tak... Ale tak
ogolnie to nie.... No i jest jeden problem.... Polonia na calym swiecie ma
zajefajne radyjka dla wczoraj wyjechanych kulisow gleboko w doopie... zamiast
slonca... No i w jakim celu ci prole tam dzwonia? Dowiedziec sie o rozkladzie
jazdy metra w Londynie?

> itd...naprawdę polecam, pełen profesjonalizm...

Buahahahaha, w ciemno stawiam dolary przeciw orzechom, ze sa profesjonalni w
robieniu dziadostwa, a rozglosnia sklada sie z pana Waldka, mikrofonu i z water
coolera, z tym, ze nie na pewno (mowa o coolerze). Byc moze jeszcze z laptoka
jesli to radyjko internetowe.

nawet wiadomości o kursowaniu
> metra w Londynie co godzinę rano...

Zayebisty content, hehehe. A obituaries tez czytajom?

szacunek.

Myles sie?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,59194369,59194369,Juz_jest_Polskie_Radio_w_Londynie_.html


Temat: hotel Tropic Park -COSTA BRAVA !!!!
Byliśmy z dzieckiem 3lat (które nie usiedzi na miejscu) dlatego wszystkie
wycieczki organizowaliśmy w własnym zakresie;
np. do Gierony (itaka proponuje Gierone i Figueres za 36e od 8 do 18h autobusem,
dziecko 28e) my pojechaliśmy pociągiem z przesiadką w Masanes za 6.2e (dziecko
do 6 lat gratis), rozkład jazdy pociągów w punkcie info dla turystów w Malgrat;
do Barcelony pociągiem za 6.4e (w jednym dniu udało się nam odwiedzić
trzy-cztery punkty) pieszo lub metrem (bilet T-10 za 7,2e na dziesięć
przejazdów)- warto odwiedzić min.: akwarium, katedrę, casa milla, park
Giuel,...; Marineland za 22e autobusem gratis; park botaniczny w Blanes
pociągiem i autobusem miejskim (ze stacji autobusem jedzie się na bilet
kolejowy) oraz specjalną drezyną ; jest też Water World, Port Aventura, lub inne
- ulotki w hotelu;
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,204,79678414,79678414,hotel_Tropic_Park_COSTA_BRAVA_.html


Temat: Santorini
Santorini
Pytacie czy bedac na Krecie warto pojechac na wycieczke na Santorini.
Wiele osob kupilo oferte specjalna w Orbisie i Travel Time z wycieczka na
Santorini ,samochodem na jeden dzien i wycieczka do Water City za free
na miejscu okazuje sie ze do wycieczki na SANTORINI TRZEBA DOPLACIC 8euro za
transfer 25euro za wycieczke objazdowa po wyspie Santorini do Pyrgos i Oia.
Mam rade dla tych wszystkich NIE KUPUJCIE OBJAZDOWKI PO SANTORINI
wystarczy gdy wysiadziecie w drugim porcie(statek zatrzymuje sie w dwu
pierwszy to ATINIOS tam wysiadaja Ci ktorzy jada na wycieczke objazdowa)tj
FIRA tam wsiadamy do lodzi transferowych ktore przewioza nas do brzegu tam
udajemy sie do stacji kolejki linowej ktora dostaniemy sie do stolicy wyspy
FIRY mozna tez po schodach ale szkoda czasu. gdy jestesmy juz na gorze po
wyjsciu ze stacji kolejki gorskiej skrecamy w lewo i idziemy do konca ulicy
okolo 50m gdy dojdziemy do konca ulicy skrecamy w prawo okolo 5m bedzie dalej
ulica w dol skrecamy w nia czyli w lewo i idziemy prosto .Ta ulica doprowadzi
nas po okolo50m do przecznicy asfaltowej i tam mamy dwa wyjscia skrecic w
lewo i isc do przystanku glownego KTEL odpowiednik PKS i tam kupujemy bilet
do Oia okolo 2 Euro wsiadamy do autobusu i jedziemy lub jesli jest nas wiecej
wynajmujemy taxi i za 10 euro za wszystkich jedziemy do OIA.
Z powrotem tak samo w OIA jest koncowy przystanek Ktel i tam tez mozna bedzie
bez problemu wrocic
do Firy bo z niej bedziemy wracac na statek na Krete.
I tak za max 20 euro na cztery osoby a nie 25euro za jedna jestesmy w
OIA.Przewodnik na wyspie kupicie i tez po POLSKU lub przed wyjazdem w Polsce
lub jesli chcecie sie wiecej dowiedziec piszcie do mnie.
Moge Wam dokladnie opisac cala wycieczke i zrobic maly przewodnik dla tych
ktorzy chca zobaczyc jak najwjecej i nie przeplacac.
Tym ktorzy wola jednak wycieczke objazdowa tez moge pomoc piszac o tym co na
Santorini ciekawe i o ostatnich informacjach naukowych o wyspie.
Wiec warto jechac napewno ale bez wycieczki objazdowej takie jest moje zdanie
jesli chodzi o jedno dniowa wycieczke po Santorini;jutro podam rozklad jazdy
autobusow z Firy do Oia i z Oia do Firy


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,203,13028368,13028368,Santorini.html


Temat: Piła - Wałcz
Piła - Wałcz

Opracowanie Koncepcja rewitalizacji przewozów kolejowych na linii Piła -
Wałcz z wykonaniem analizy otoczenia konkurencyjnego przewozów pasażerskich
na ww. trasie zostało wykonane na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Wielkopolskiego w wyniku umowy zawartej w czerwcu 2007 roku.

Celem opracowania było określenie potrzeb komunikacyjnych na trasie Piła -
Wałcz ze szczególnym określeniem docelowej pozycji kolei pasażerskiej. W
ramach prac nad koncepcją wykonano badania kordonowe na trasach wylotowych z
Piły i Wałcza, zbadano całkowite potoki w komunikacji pasażerskiej
wykonywanej przez PKS Wałcz, Wałeckie Towarzystwo Przewozowe (WTP) oraz PKP
Przewozy Regionalne. W celu poznania dostępności komunikacji publicznej
wykonano badania dostępności pieszej na obszarze Piły i Wałcza w celu
określenia stopnia atrakcyjności punktów obsługi pasażerów. W celu poznania
preferencji pasażerów transportu publicznego wykonano pogłębione badania
ankietowe.

Przeprowadzone prace przy koncepcji można uznać za modelowe dla tego typu
opracowań. Dla uzyskania merytorycznych wniosków dokonano analizy podziału
zadań transportowych na trasie Piła - Wałcz, rozpoznano w podziale
godzinowym wielkości przewozów, zidentyfikowano podstawowe grupy pasażerów i
cele podróży, uzyskano ocenę istniejącej komunikacji publicznej, dokonano
oceny funkcjonujących przewozów pod kątem ich jakości, wykonano model
docelowy funkcjonowania konkurencyjnej komunikacji kolejowej,
zinwentaryzowano istniejące czynniki wpływające na marginalną rolę
transportu kolejowego.

Wznowione przewozy kolejowe na linii Piła - Wałcz w kilka miesięcy po
rewitalizacji linii mają 3% udział w przewozach i 5% w przewozach
transportem publicznym. Badania potwierdziły masowy charakter przewozów na
linii Piła - Wałcz i dominujący udział w przewozach komunikacji publicznej,
autobusowej. Przewoźnikiem posiadającym obecnie blisko 3&#8260;4 rynku
przewozowego na tej linii jest firma WTP. Kolej, po wznowieniu przewozów po
blisko 8 latach przerwy ma znaczenie marginalne - 5%. Udział ten, jak wynika
z innych badań, został uzyskany mimo wielu przeciwności, wśród których
najważniejsze acz nie jedyne to niekonkurencyjne ceny biletów jednorazowych,
niedostosowanie rozkładu jazdy do głównych grup klientów, minimalny poziom
oferty przewozowej (3 pary pociągów wobec ponad 60 par autobusów w dni
robocze), słaba dostępność kolei względem innych środków transportu. Mimo to
komunikacja autobusowa nie jest optymalnym rozwiązaniem problemów
transportowych, gdyż dominują przewozy transportem indywidualnym. Nie jest
to przypadek, gdyż przyjmuje się w literaturze przedmiotu, że atrakcyjny
transport publiczny nie może zabierać pasażerowi więcej czasu o 1/3 niż
transport indywidualny. Komunikacja autobusowa WTP i PKS mimo wielu zalet,
ma też jedną poważną wadę - czas jazdy dłuższy o ponad połowę od komunikacji
indywidualnej.

Wykonane analizy pozwoliły określić warunki brzegowe, które są niezbędne w
celu stworzenia zrównoważonego modelu transportu na linii Piła - Wałcz. Mimo
oczywistych zalet komunikacji autobusowej - gęstej sieci przystankowej,
wysokiej częstotliwości kursowania, prowadzenia kursów o charakterze
penetrującym, stosunkowo wysokiej oceny tej komunikacji przez jej klientów,
istnieje potrzeba uzupełnienia transportu publicznego o środek transportu
szybki i bezpieczny.

Podstawowym mankamentem komunikacji autobusowej jest stosunkowo długi czas
przejazdu trasy, który dla trasy najważniejszego przewoźnika wynosi ok. 50
minut, co dla trasy 28 km daje prędkość handlową ok. 35 km/h. Kursy
penetrujące, które zapewniają obsługę okolicznych wsi na trasie powodują, że
całkowity czas przejazdu ulega wydłużeniu do niekonkurencyjnego poziomu
względem komunikacji indywidualnej. Dlatego kolej pasażerska powinna stać
się konkurencyjnym środkiem transportu ze względu na najkrótszy czas
przejazdu, możliwość wprowadzenia niższych cen biletów, planowany do
użytkowania od grudnia 2007 r. na linii nowoczesny tabor niskopodłogowy,
rozszerzenie oferty o przystanek Wałcz Raduń.

Podobny postulat w zakresie obsługi koleją miast dawnego województwa
pilskiego należy sformułować także w odniesieniu do linii Piła - Chodzież.

www.zm.org.pl

Piszą tu o uruchomieniu przystanku Wałcz Raduń czy to prawda ?


Źródło: topranking.pl/1569/pila,walcz.php